יום שני, 3 במרץ 2014

למה אנחנו מתאהבים בבתים?


להתאהב זה נהדר ולמצוא את הבית המושלם נותן להרבה אנשים הרגשה דומה. למה לא, העיקר האושר


עד כמה שזה יישמע מוזר, המחקרים מאשרים שההתאהבות בבתים היא מכנה משותף ל-69 אחוז מהאוכלוסיה, וכשם שאנו נוטים להתאהב באותו סוג של אדם, כך אנו נמשכים יותר ויותר לאותו סוג של בתים. רבים ניגשים לתהליך החיפוש באותה רצינות שהם מקדישים לפגישת בני הזוג המיועדים. הם בודקים עד כמה הבית מתאים להם ולצורת החיים שלהם. התוספות שהבית מציע הן אלה שיכריעו בסופו של דבר אם הם 
התאהבו בו אהבה "אמיתית".

רצוי, לכן, לוודא מהן היתרונות הבסיסיים שיקבעו אם יתכן שתתאהבו בבית. תמיד יש דברים שעליהם לא תהיו מוכנים להתפשר בכל מקרה, ולכן אולי לא תהיה לכם סיבה אפילו לראות את הבית מלכתחילה. לעתים "פגישה" שנייה חיונית כדי להשתכנע שהאהבה אכן קיימת. חשוב גם לבחון את ההיצע הקיים בשוק ולהיות מוכנים לבתים הנמצאים למכירה. מתוכם תצטרכו לבחור את אלה שלמרות שהם אינם מושלמים – והרי מי מאיתנו באמת מושלם - עדיין יש בהם תכונות שאנו אוהבים ותיכן שניצוץ האהבה יתלקח.

***
כמו בפגישות בין גברים ונשים, היתרונות שונים מאחד לשני ובעיקר שונים מגברים לנשים.
כמה מהנקודות שעלו בסקר:

* נשים נוטות ברובן להתאהב בבית שהוא מעל יכולתן הכלכלית. 41% מהנשים הודו שהן מתאהבות בבית יקר מדי לעומת 30% מהגברים.

* גברים נוטים להתאהב בבית אחד ובקלות להתאהב בבית אחר. 36% מהגברים אמרו שהם יכולים להתאהב בבית מדי שבוע וזאת לעומת 29% מהנשים. זה בהחלט דומה לפגישם האישית של בני זוג.

* החצר קוסמת לשני המינים. 54% מהנשים ו-46% מהגברים הודו שהשטחים שמחוץ לבית עצמו, כגון החצר, הגינה, המשטח המרוצף בחוץ לאירוח, הבריכה, הצמחיה והדשא - גורמים להם להתאהב בבית שהוא לכשעצמו יכול להיות רק בסדר, אבל החצר עושה את ההבדל.

* 40% מהנשים מעדיפות שהבית יהיה פתוח עד כמה שאפשר באיזור המגורים, כשהסלון, המטבח, פינת האוכל ולעתים אף חדר המשפחה מהווים משטח אחד גדול, או כמה משטחים שאפשר בקלות להתאים לצורת החיים האישית של בני הזוג. 40% מהגברים מעדיפים גראז' גדול. כמעט 80 אחוז מהרוכשים החדשים, בעיקר זוגות צעירים, מודים שהם התאהבו בביתם לאחר שמצאו אותו בחיפושים באינטרנט. כ-30 אחוז מהם החליטו לבקר בבית אישית לאחר החיפוש.

לקוחות שייצגתי לפני כ-15 שנה ביקרו בבית מודרני עם תקרות גבוהות ותכנון פנים פתוח, אך אז גילינו שהצעה אחרת התקבלה תוך כדי קבלת ההחלטה לשלוח הצעת רכישה. הזוג, ובעיקר האשה, לא יכלו להפסיק לחשוב על הבית שהפסידו. שנה מאוחר יותר עלה הבית שוב למכירה והם הצליחו לרוכשו. שמחתם לא ידעה גבול והלקוחה תיארה את ההרגשה, קצת במבוכה, "ממש כמו להתאהב".

***
אך אהבה יכולה לגרום גם לשברון לב.

חייבים להיות ריאליים. אם אתם מחפשים בית יקר יותר מאפשרותכם לשלם, האכזבה יכולה להיות גדולה. אפשר להשוות זאת להתאהבות במישהו בעברו השני של האוקינוס. תהיו ריאליסטים, חפשו בתים שהם בגדר היכולת הכספית שלכם ואל תתרכזו בבית אחד בלבד, כדי שתמיד יהיה לכם מבחר. שלא כמו באהבה, בית ניתן לשפץ ולהתאים לצורת החיים הרצויה לכם. גם הריסת הבית ובניית בית חלומות היא אפשרות שעליכם לשקול, במידה והתקציב אכן יתאים.

השוק כיום, כפי שרובכם נוכחתם, הוא מאוד חם בעיקר עקב ההיצע הנמוך, אבל אנו מתקרבים לתקופה החמה בשוק הנדל"ן, בין החודשים אפריל עד אוקטובר. כך שההיצע צפוי לגדול, תהיה ירידת מחירים או שהם יישארו כמו היום, ואפשרויות הרכישה יגדלו בהרבה.

***
עליכם להנחות את סוכן הנדל"ן שאותו בחרתם, לחפש לכם בתים אך ורק עד לגובה המקסימלי עליו החלטתם, ולא לחשוף אתכם לבתים יקרים יותר. יש סוכנים שיציעו לכם בתים יקרים יותר בטענה שהם יצליחו להוריד את המחיר המבוקש. זוהי הבטחה שאין ביכולתם לקיים ברוב המקרים, כי ההחלטה הסופית היא של בעל הנכס, ובינתיים אתם תהיו אלה שתתאהבו בבית שהוא מעל יכולתכם הכספית.

אם לא מצאתם בית במחיר המתאים לכם ובאיזור המועדף עליכם, תצטרכו לחפש באיזור אלטרנטיבי כי היכולת הכספית שלכם היא קבועה. אם אינכם מוצאים בית שאתם אוהבים או שתוכלו לשנות אותו לטעמכם בגבול יכולתכם הכספית, אזי כדאי לחכות שמצבכם הכספי ישתפר, שהשוק יירגע והמחירים יירדו או שהריבית תרד. אם תנאים אלה ישתנו, אל תמתינו והציעו לרכוש את הבית מיד בטרם מישהו אחר יעשה זאת ושוב תתאכזבו.

החיפושים גורמים בהחלט למתח ולהרבה מפח נפש, אך כשאתם סוף סוף זוכים בבית שאתם אוהבים, 

ההרגשה שתהיה מנת חלקכם תשכיח את כל האכזבה. סוף טוב, הכל טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה