יום רביעי, 29 ביולי 2015

למכור או לא למכור?



הסימנים שצריך לשים אליהם לב כדי לדעת אם הגיע הזמן למכור

אם אתם כמו רוב בעלי הבתים, אז המחשבה האם למכור את ביתכם ולעבור לבית אחר חולפת בראשכם מפעם לפעם. היום המוטיבציה גבוהה יותר בגלל ההיצע הנמוך בשוק והעובדה שבחלקים רבים מארהב מתנהלת מלחמת מחירים על הבתים המוצעים למכירה.
בתים אלה מקבלים הצעות רכישה רבות המעלות את מחירם, כשרוכשים פוטנציאליים מציעים לרוכשם אפילו במחיר העולה על המבוקש. במשך שנים של התאוששות בשוק הנדלן, המחירים עלו בהדרגה, כשבמקומות רבים הם האפילו על מחירי השיא שהיו טרום המשבר של 2008.
והנה אנו עומדים כיום בפני עוד שנה המבטיחה עלייה נוספת כי הביקוש עדיין גבוה וחוסר ההיצע מהווה את הנורמה, בעיקר במקומות המבוקשים למחיה או אלה שהפכו מועדפים בהיותם אלטרנטיבה טובה, הן מפאת בתי הספר בסביבה והן מפאת מחירם הנמוך.

מחסור זה במקומות מגורים מגביר את הדרישה. למרות בנייתם המואצת של בתים רבים כיום ורשיונות בניה הניתנים בקצב גבוה מאוד, אנו עדיין נמצאים בפיגור של שנה והלאה מהספק בתים לאוכלוסיה העכשווית. אם ניקח בחשבון את מספר המהגרים הנכנסים למדינה, הרי לפנינו עוד דרך ארוכה עד למצב של שוק נדלן מאוזן.
המסקנה המתבקשת היא שזהו שוק של מוכרים. למרות כל זאת, ההחלטה האם למכור את הבית היא החלטה מרכזית בחיי רבים ומחייבת שיקול מעמיק, תוך לקיחתם בחשבון של כל המרכיבים, בעיקר אלה הנוגעים לשיקול הכספי ולצורת חייכם.

הנה כמה מהגורמים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים למכור:

1.           מקום מגוריכם קטן מדי. זוהי בדרך כלל הסיבה הראשית שתגרום לכם לחשוב ברצינות על מעבר לבית גדול ומרווח יותר. לעתים אנו מנסים למצוא מקום שינה הולם לאורחים שהגיעו מרחוק, או שאנו מרגישים תסכול מחוסר מקום מספיק בארונות. ילדים מבוגרים החייבים לחלוק חדר אחד, החותנת שצריכה לעבור לגור איתכם, אתם צריכים מקום לעבודה משרדית בבית. כל אלה גורמים לא צפויים ומשמעותיים.
2.           מחירי הבתים בשכונה עולים במהירות. ערך הבתים עולה בהדרגה ובתים רבים נמכרים סביבכם, והנה אתם מוצאים את עצמכם בשכונה שנעשתה מבוקשת וכל בית בה נחטף. שימו לב לגלויות שאתם מקבלים בדואר על בתים שזה עתה נמכרו בשכונה. שוחחו עם השכנים שהעמידו את ביתם למכירה. התקשרו לסוכן נדלן מיומן ובקשו ממנו הערכת מחיר. אם הבתים בשכונה נמכרים מעל המחיר הנקוב, ייתכן שיהיה נכון מצידכם לקפוץ למים ולהצטרף לחגיגה.
3.           ההזנחה המתמשכת. כולנו זוכרים את הזמנים בהם נרתמנו במרץ והתלהבות לכל פרוייקט של שיפור בבית ובחצר. נהנינו לצבוע את הבית, שתלנו פרחים. אם מחשבות אלה שייכות לעבר הרחוק, אם הדשא כיום גדל פרא והמעקות במרפסת מראים סימנים ברורים של טרמיטים, ייתכן שזה הסימן שאתם מוכנים לעבור למגורים ללא אחזקה שוטפת כזו. ככל שתתנו לזמן לעבור, כך יראה הבית סימנים רבים יותר של הזנחה ותיאלצו להוריד במחיר או לתקן את הדרוש תיקון כדרישת הקונה.
4.           הערך המוסף על ביתכם חזר. רבים מבעלי הבתים הפסיקו לחשוב על האפשרות למכור את ביתם בשנים האחרונות, בעיקר מפני שהערך המוסף של הבית התמוסס במפולת של 2007-2008 וכל סיכוי לעבור לנכס אחר נעלם יחד עם הערך המוסף. ובכן, כדאי לכם עכשיו לשקול את המצב שוב. במקומות רבים הערך המוסף לא רק חזר, אלא גם גדל יותר, בעיקר בארבע השנים האחרונות.
5.           צורת חייכם השתנתה. שינוי משמעותי בצורת החיים יכול בהחלט להיות סיבה עיקרית למכירה. גידול משפחתי או צמצום במספר המתגוררים בבית, מקום עבודה חדש, יציאה לגמלאות, גירושין וכו. כל אלה מהווים סיבות חשובות מאוד לשקול שינוי מקום מגורים.

בית המתאים לצורת חייכם יאפשר לכם ליהנות מהחיים כפי שהם היום, ולכן חשוב מאוד למצוא את הבית המתאים עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה