יום שני, 16 במרץ 2015

הבית הראשון שלכם



כל מה שצעירים צריכים לדעת לפני שקונים את הבית הראשון בחיים. שיהיה במזל טוב

במשך שנים חלמתם על רכישת ביתכם הראשון ועכשיו הגיע הזמן להגשים את החלום, אבל לא מספיק לדעת מה בדיוק אתם רוצים, חשוב מאוד לדעת האם יש לכם את התקציב הדרוש להגשמת החלום הגדול. כשמגיע הזמן לחפש ולרכוש בית ראשון, קונים צעירים רבים מגלים מהר מאוד שתקציבם אינו מספיק. זה מחייב החלטות קשות, ראייה נכונה של המצב ובחירות נכונות של מה באמת חשוב לכם.
האם משטחי גרניט במטבח יעשו אתכם מאושרים יותר? האם חדר שינה שלישי עדיף על רכישת מכונית נוספת? האם מגורים באיזור שאתם אוהבים עדיפים על בית עם חצר באזור אחר? כך שזה בהחלט לא רק הבית. אנו מדברים על רכישת בית שיתאים לצרכינו כיום ועל החיים בו בשנים הקרובות.
חשוב מאוד להיפגש עם סוכן הנדל"ן שבחרתם לשיחה מעמיקה בטרם תתחילו את החיפוש, בכדי להסכים על הנתונים החשובים באמת עבור צורת החיים שלכם. השאלות שחייבות להישאל הן: מרחקי הנסיעה למקומות העבודה והאם יהיה בבית מקום מספיק בכדי להתחיל משפחה. שאלות אלה בהחלט חשובות יותר מהחומר ממנו עשויים משטחי העבודה במטבח.
חשוב שהציפיות יתאימו לתקציב שהקדשתם לרכישת הבית ומאוד חשוב גם לבחון עד כמה אתם גמישים באשר למיקומו.
ועוד שאלה חשובה: האם אתם מוכנים לגור בבית הזה חמש שנים או יותר. התשובה לכך שונה מאוד בין זוגות צעירים ללא ילדים לאלה עם ילדים, שבתי הספר וגודל הבית מהווים משקל מכריע בהחלטתם.

***

מחקר שנעשה בקרב רוכשי בתים ראשונים צעירים בגיל ממוצע של 31 ומכסה את התקופה שבין יולי 2013 ליולי 2014, מראה שהבית הממוצע אותו הם רכשו הוא בגודל של 1570 רגל מרובע. 75 אחוז מהם רכשו בתים פרטיים, 10 אחוז בחרו בטאון האוס ו-10 אחוז העדיפו דירות.
54 אחוז היו נשואים ו-15 אחוז זוגות לא נשואים. נשים לא נשואות היוו 18 אחוז וגברים לא נשואים היוו 11 אחוז מהצעירים במשאל. חשוב מאוד לציין ש-75 אחוז מהנשאלים הודו כי התפשרו בעת הרכישה, בעיקר על גודל הבית והמחיר.

נראה שלאחר משבר הנדל"ן של 2008 וההתאוששות האיטית בכלכלה האמריקאית, רוכשים צעירים נזהרים הרבה יותר. בעיקר כאלה שראו את הוריהם נאבקים פיננסית עם תשלומי המשכנתא עבור ביתם.
רוכשים צעירים אוהבים מאוד בתים מרווחים (ומי לא), עדיף עם שטחים וחדרים שאפשר להתאים לדרישות והרבה מקומות איכסון, כשהכל מרושת טכנולוגית. עדיפות אחרת להורים עם ילדים קטנים הוא מקום ליד המטבח בו יוכלו הילדים לעשות שיעורי בית ולהיות במרחק עין מהוריהם. שטח הבית המועדף עומד על 1000-1400 רגל מרובע, 3 חדרים ושני שירותים עם עדיפות לרצפות עץ, מטבח ושירותים משופצים.

***

כשאתם מוכנים להתחיל בחיפוש אחרי ביתכם הראשון, הנה כמה נקודות שכדאי לשקול:

האם לרכוש היום הוא רעיון טוב?
בחנו את סגנון החיים שלכם, מצבכם המשפחתי והתקציב בכדי לענות על השאלה אם זה הזמן המתאים להתחייב על תשלומים חודשיים קבועים לתקופה מינימלית של חמש עד שבע שנים.

האם יש לכם מספיק כסף?
התשלום החודשי של המשכנתא לא נותן לכם תמונה מלאה. רבים מסתכלים על נתון זה בלבד בבחינת כדאיות הרכישה ומשווים סכום זה לסכום השכירות שהם משלמים. זו טעות רצינית. עליכם להוסיף לסכום זה את מיסי הארנונה, ביטוח בעלי בתים, מיסים לוועד הבית אם אתם עומדים לרכוש דירה, תשלומים עבור חשמל, גז ואחזקה שוטפת של מוצרי החשמל, הגינה, הבריכה ועוד. אפילו רכישת בית חדש איננה מונעת תשלומי החזקה ותיקונים. התייחסו ברצינות ועשו הבחנה בין מה שאתם חייבים למה שאתם רוצים.

בטרם תתחילו להסתכל על בתים פוטנציאלים, הסכימו על הפשרות שתהיו מוכנים לעשות. המקום או שטח הבית? שירותים נוספים או שיפוץ השירותים והמטבח הקיימים? השכונה או חצר גדולה יותר?
שיכרו שירותיו של אינספקטור בתים מקצועי עם ידע בבנייה. אם אתם עומדים לרכוש בית ישן, כפי שעשו 88 אחוז מהנשאלים בסקר, התלוו לאינספקטור ורישמו את הערותיו תוך כדי הבדיקה. הוא יתן לכם הערכת מצב טובה על מצב הבית, כמה זמן יחזיקו מעמד איזורים, מערכות ומוצרים שונים בו, ובכך ייקל עליכם להחליט על ההוצאות העתידיות של הבית בשנים הקרובות.

דעו מה קל לשנות ומה לא. רוב הרוכשים הצעירים חסרים ידע וניסיון בשיפוץ בתים ואינם מודעים למחירים ולמשך הזמן ששיפוצים אלה דורשים. כמו כן, דעו איזה שיפוצים אפשריים בכדי להתאים את הבית לטעמכם ואיזה שיפוצים הם גדולים ויקרים מאוד. האינספקטור וסוכן הנדל"ן שלכם יכולים לספק אינפורמציה זו, וכמו כן תוכלו לחקור זאת בעצמכם.
האינפורמציה מאוד זמינה באינטרנט ותוכלו לקבל הערכת מחירים ממקורות שונים, בטרם תחליטו על בעל המקצוע המתאים או האם ומתי לבצע את השיפוצים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה