יום שני, 24 בנובמבר 2014

למה אתם לא מצליחים למכור?



הבית שלכם בשוק כבר זמן רב ואתם לא מצליחים למכור אותו? הנה מספר סיבות עיקריות וגם כמה דברי עידוד

הדיעה הרווחת היא שהשוק חם מאוד וכל בית נמכר במחיר שיא ובמהירות רבה, אך משום מה, דווקא מכירת ביתכם מתבצעת בקצב איטי ונמשכת שבועות או חודשים רבים. אם זה המצב, ייתכן שהגיע הזמן לבחון האם אתם עושים את מה שצריך, כי קל מאוד להתייאש כשביתכם אינו נמכר, בעיקר כאשר אינכם יודעים את הסיבות לכך.

האימרה החשובה שעליכם לזכור היא שביתכם שווה באמת רק מה שקונים פוטנציאליים מוכנים לשלם עבורו, וכנראה שעשיתם טעות אחת או יותר. הכי חשוב לאבחן את הטעויות, לתקן אותן והסיכוי שתמכרו במהירות יגדל מאוד. הנה מספר טעויות שבעלי בתים עושים:

1. המחיר המבוקש הוא מאוד גבוה. אם תודו בכך או לא, השוק מכתיב את מחירו הנכון של הבית ולא חשוב מה לדעתכם צריך להיות המחיר "הנכון". הקונים בודקים את המחירים הממוצעים באיזור ובוחנים אם ביתכם אכן מוצע למכירה במחיר הנכון לדעתם. אם המחיר גבוה מדי, הם פשוט יקנו מהמתחרים.

2. התיזמון אינו נכון. רוב האנשים רוכשים את בתיהם בקיץ ובאביב, כשתקופת החורף היא האיטית ביותר. מזג אוויר נוח מדרבן רבים לבחון את הבתים המוצעים למכירה ואפילו אם הם ימצאו את הבית המתאים בחורף, זו בוודאי איננה התקופה האידיאלית למעבר. אם זה לא דחוף, רבים דוחים את כל נושא המכירה והקנייה לתקופה נוחה יותר. זה לא אומר שלא תוכלו למכור את ביתכם בחורף, פשוט תצטרכו כנראה לספק תמריצים לרוכשים הפוטנציאליים כגון עזרה כספית בהעברה, השתתפות בהוצאות סגירת העסקה או הקלה בתנאי המכירה.

3. קונים פוטנציאליים לא מוצאים את ביתכם. רוב הרוכשים מחפשים בית באינטרנט ואם ביתכם אינו נמצא במנועי החיפוש המתאימים, ייתכן שהם לא יידעו עליו בכלל. ודאו שאתם חושפים את ביתכם למירב מנועי החיפוש, וכמובן במנועי החיפוש המקומיים המנוצלים על ידי הסוכנים ולקוחותיהם.

4. פירסמתם תמונות גרועות של ביתכם. התמונות שאתם מעלים לאינטרנט יכולות לעשות את כל ההבדל, כי הן מספרות את סיפור הבית ואמורות להציגו באור החיובי ביותר. התמונות גורמות לרוכש הפוטנציאלי להתאהב בביתכם ולרצות לראותו אישית, כך שהדגש צריך להיות מופנה לתמונות טובות ומקצועיות, כולל החזית, החצר והפנים, כשהאור טוב ואיכות הצילום גבוהה.

5. הבית צריך שיפוצים. אמנם קונים רבים מעדיפים לשפץ את ביתם בעצמם, אך החלק הגדול מעדיף שלא. אם אתם מציעים את ביתכם למכירה כשהוא דורש שיפוץ לעומת בית במחיר זהה שלא דורש זאת, הרי שהסיכויים שלכם למכור קטנים יחסית למתחרים. חשוב לתקן את כל הדרוש תיקון בטרם הוצאתם את ביתכם למכירה, כי כך יוכלו הקונים להתרכז בבית עצמו ולא בשאלה כמה יעלה להם לשפץ אותו.

6. הבית נראה יותר מדי אישי. אתם רוצים שקונים יוכלו לדמיין את עצמם גרים בבית, ולכן כדאי לסלק תמונות אישיות ומשפחתיות, תמונות וציורים של הילדים, צבעו את הקירות בצבעים נייטרליים, אכסנו ציוד אישי כמו אוספים מיוחדים, מזכרות ו’צצקס’.

7. עשיתם שינויים מוזרים ולא רצויים. ייתכן שזה התאים לצורת החיים שלכם כשהפכתם את הגראז' לחדר כושר, או חדר שינה נוסף לארון בגדים גדול, אך רוב הקונים מעדיפים שהגראז’ יהיה למכוניות וכלי עבודה, וחדר השינה לילדים או לאורחים. אם אפשר, החזירו את המצב לקדמותו ואם זה לא ייתכן, שיקלו הורדת מחיר קטנה כפיצוי על כך.

8. מראה חיצוני. אם קונים לא אוהבים איך הבית נראה מבחוץ, קרוב לוודאי שהם לא יהיו מעוניינים לראותו מבפנים. אם הבית עצמו נראה נהדר, אבל בחזיתו שולטים עשבים שוטים, הקונים עשויים לתהות על מצבו הפנימי ואפילו לא להיכנס. לכן, נקו את הבית מבחוץ, שיקלו אם כדאי לצבוע אותו כולו או חלקית, שיטפו את השבילים, גיזמו עצים ושיחים, וחזקו את המרזבים.

9. אתם ‘חונקים’ את הקונים. אין כמו בעל בית פטפטן המנסה לבד למכור את ביתו ולענות על שאלות, ובכך הורס את סיכויי המכירה במו ידיו. תנו לסוכן שלכם לפגוש את הקונים כשאתם לא נמצאים בבית כלל. צאו לשתות קפה או לאכול צהריים ובקשו מהסוכן להתקשר כשהקונים עזבו. חשוב לאפשר לקונים לפתוח ארונות ולהרגיש נוח בכדי להחליט אם הבית אכן מתאים להם.

10. אתם מנסים לעשות את העבודה בעצמכם. עמלת הסוכנים היא אמנם גבוהה, אך כמעט איננה משמעותית יחסית לסכום המכירה שקיבלתם. צינורות השיווק העומדים לרשות הסוכנים הרבה יותר רחבים והם גם מורידים מעליכם את החשש של תביעות משפטיות נגדכם אם לא תעשו את המלאכה כראוי. אם ניסיתם למכור בעצמכם ללא הצלחה, כדאי לשכור את שירותיו של סוכן נדל"ן מיומן. הוכח שמכירה בעזרת סוכנים טובים גבוהה בכ-23 אחוז מהמכירה שנעשית על ידי בעל הבית בעצמו. תנו למקצוענים לעשות את עבודתם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה