יום רביעי, 28 במאי 2014

תפנית בעדיפות


היחס בין קונים המעדיפים בתים חדשים עומד על 2 ל-1


זו בהחלט תפנית מבורכת עבור כל ידידי המשפצים והבונים החדשים. האמריקאים, שהעדיפו לרכוש בתים ישנים ומסורתיים, מעדיפים כיום לרכוש בתים חדשים, כמובן במסגרת אפשרויותיהם הכספיות.

מחקר שפורסם לאחרונה מראה ש-41 אחוז מהאמריקאים מעדיפים לרכוש בתים חדשים, לעומת 21 אחוז המחפשים בתים מסורתיים ומקובלים, ו-38 אחוז שאין להם שום עדיפות בנושא.

על השאלה מדוע מעדיפים קונים כה רבים לרכוש בתים חדשים, אפשר לענות די בקלות: בתים חדשים ניחנים בחידושים ובתכנון המתאימים ביותר לדרישות הרוכש. לעומתם, אלה המעדיפים בתים מסורתיים טוענים כי הם מרגישים נוח יותר בבתים דומים לאלה שגדלו בהם, והסביבה בה בתים אלה נמצאים היא בדרך סביבה עדיפה למגורים, עם אוכלוסיה מבוססת ומבוגרת.

כמובן שהמכשולים העיקריים בדרך להשגת בית חדש, הם המחיר והמיקום. מחירם של בתים חדשים יקר בממוצע ב-20 אחוז ממחיר בתים ישנים זהים באותה סביבת מגורים. בין אלה המעדיפים בתים חדשים, רק 46 אחוז מוכנים לשלם 20 אחוז יותר עבור הבית.

השאיפה לבית חדש היא כמובן טבעית בהחלט, אבל ההפרש הכספי הגדול עוצר רבים מלממש אותה. כתוצאה מכך, במקומות רבים בארה"ב אחוזי הבנייה החדשה נמוכים ביותר, אך עם שיפור השוק וכוח הקנייה של האוכלוסיה, המצב ישתפר גם בתחום הזה.

זריקת המזומנים מצד משקיעים זרים, הביאה ומביאה לבנייה חדשה מאסיבית באיזורים המועדפים על אותם משקיעים, שרוצים להיות בעלי בית בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, כהשקעה לעתיד או כמקום מגורים עכשווי. בנייתם של בתים חדשים רבים מורגשת בעיקר בטקסס וקליפורניה באופן כללי, אך יש ערים רבות בארה"ב שהבנייה בהן ערה בגלל העדפת הרוכשים.

***
אחוז הבתים החדשים עדיין נמוך מסך כל הבתים הנמכרים, אך הוא עולה בהתמדה. שנים של בנייה איטית או עצירה מוחלטת שחווינו מאז משבר 2007, הגדילו את היחס בין בתים חדשים למסורתיים ל-14:1. ההיצע העכשווי של בתים חדשים למכירה עולה בכ-25 אחוז מדי שנה, לעומת עלייה של 37 אחוז בהיצע של בתים מסורתיים, והיות והם זמינים יותר בשוק, הם נמכרים מהר יותר על ידי אלה שלא רוצים או לא יכולים לחכות לבית מסורתי שיעלה סוף סוף למכירה.

לפי המחקר, הסיבה השניה בגלל קונים מעדיפים בתים חדשים, היא שהם יכולים להתאים אותם להעדפותיהם כיוון שהבתים עדיין נמצאים בשלב של בנייה. הנה הסיבות שהמחקר פירסם על עדיפות רוכשים אלה:

1. שיפורים, שכלולים ובנייה מודרנית – 63 אחוז. 2. אפשרות להתאים את הבית לדרישות לפני שהבנייה תושלם – 63 אחוז. 3. לבזבז פחות על תיקונים, אחזקה ושיפוצים - 58 אחוז. 4. לגור בבית מרווח יותר ומודרני – 49 אחוז. 5. לגור בבית שאף אחד לא גר בו קודם – 29 אחוז. 6. לגור בסביבה בה כל השכונה חדשה – 11 אחוז.

***
רבים מהקונים לא ששים לקחת על עצמם משימות שיפוץ ושיפור וכ-60 אחוז מעדיפים לקנות בית חדש מאשר לשפץ. התכונות הקוסמות לרוכשים אלה: ארונות גדולים וחדרי ארונות מרווחים, אי נפרד במטבח, בית פתוח ומואר שאפשרויות הריהוט בו אינן מוגבלות, קירות עם רישות אלקטרוני והכנה לטלוויזיה ורמקולים חבויים עוצמתיים, או במדינות הקרות – חימום ברצפות.

האפשרות להתאים את הבית לטעמו האישי של הקונה תוך כדי הבנייה, גם היא קוסמת לרבים הרואים באפשרות זו את יכולתם ליהנות מפרי עמלם בעבודה, ולהרגיש את חוויית הבעלות על בית הבנוי לטעמכם האישי.

מאז משבר הנדל"ן היוו הבתים החדשים נתח קטן מאוד מהשוק כי חוסר הוודאות מנע מהציבור להתחייב להוצאות גדולות לגבי עתידם, אך השינוי הקיצוני שחל במשק הביא לשינוי גם בגישה של האמריקאים לנושא הדיור.

גם ההגירה מארצות אחרות, שבחלקן הבנייה המודרנית מאוד מקובלת, מטה את הכף לטובת רכישת הבתים החדשים בארה"ב. יש לציין כי בנייה חדשה אינה רק לבתים בודדים והאחוז הגבוה ביותר של בנייה חדשה הוא בנייני דירות המיועדים למכירה או להשכרה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה