יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

כשהגוזלים עוזבים את הקן

כשהגוזלים עוזבים את הקן


אתם באמת מאמינים שההורים נכנסים לדיפרסיה כשהילדים גדלים ועוזבים את הבית?


לאחר שהילדים עוזבים את הבית, להורים יש חיי תרבות עשירים יותר, הם מטיילים הרבה יותר ונהנים מחופש פיננסי. כך עולה מדו"ח שפורסם על ידי איגוד הקבלנים. מבצעי הסקר שאלו 509 מבוגרים בגילאי 40-70 שנה בכל רחבי ארה"ב על הרגשתם בעקבות עזיבת הילדים את הבית, וההשפעה של צעד זה על חייהם עתה ובעתיד. באופן כללי, תשעה מכל עשרה נשאלים שילדיהם עזבו את הבית מבלי אזהרה מוקדמת, הצהירו שהם מאושרים יותר ויש להם יותר חופש וזמן לקשרים חברתיים מאשר כשהילדים היו בבית.

בין השינויים שנימנו על ידם נכללים:
* יותר זמן חופשי (95 אחוז)
* חשבונות אחזקה, תשלומים קטנים יותר עבור מזון ושירותים (91 אחוז)
* מקדישים יותר זמן לבן/בת הזוג ויוצאים לבלות יותר (85 אחוז)
* מגשימים את חופשת חייהם (80 אחוז)
* חיי חברה עשירים יותר (80 אחוז)
* לא צריכים יותר ללכת לאירועים ופגישות בבתי הספר (68 אחוז)

כמו בכל שינוי רציני בצורת החיים, כשהילדים עוזבים את הבית, מבוגרים רבים עוברים תקופת חקירה עצמית וגילוי אפשרויות עתידיות. תופעה זו אופיינית לאלה שנמצאים בפני שלב חדש בחיים ובדיקות עצמיות אלו קורות אפילו אם אנחנו עדיין עובדים, כשסוף סוף נפתחות הדלתות לעשות דברים שהקפאנו כל עוד הילדים היו בבית.

עזרה כלכלית אך לא במגורים
כאשר המבוגרים נשאלו בסקר מה יעדיפו לעשות אם ילדיהם יקלעו למצוקה כלכלית - לעזור להם מבחינה פיננסית או לאפשר להם לשוב חזרה הביתה. התשובה היתה משמעותית מאוד: 68 אחוז אמרו שיעדיפו לעזור כספית לילדיהם מאשר להחזירם הביתה. ברגע שהילדים עוזבים, ההורים בוחנים את הבית במבט חדש ולעתים תכופות מחליטים שהוא גדול מדי עבורם ועבור צורת חייהם החדשה. האם הם באמת צריכים לתחזק את החצר הגדולה? האם הם באמת צריכים בית כה גדול?
לכן הם מתחילים לחשוב על אפשרות המעבר לבית קטן יותר ואפילו על האפשרות לעבור לאיזור אחר. לעיתים קרובות מאוד הם בוחנים את האפשרות לרהט מחדש את חדרי הילדים כפתרון זמני בטרם יעברו למקום אחר. 70% מהמשתתפים בסקר הודו שהם שינו את חדרי הילדים לחדרים שישרתו אותם אישית. 34% הפכו אותם לחדרים לאורחים ארעיים. 14 אחוז למשרד, 4 אחוז לחדר הקרנת סרטים ושני אחוז לחדר אחסנה לעודפי ריהוט וביגוד.

הכנות למעבר
מחקר מעמיק יותר על שיכבת אוכלוסיה זו מראה שלמעלה מ-50 אחוז מהם מהווים את הקטגוריה הגדלה במהירות הגבוהה ביותר בשוק הנדל"ן. בעבר, אנשים בגילאי 55 ומעלה רכשו רק חמישית מכלל הבתים שנמכרו בארה"ב בשנת 2012. עכשיו, כשנשאלו אם הם מתכננים לעבור לאחר שהילדים עזבו את הבית, למעלה ממחציתם (55 אחוזים) הצהירו על תוכניותיהם לעבור לבית חדש בעתיד, כש-10 אחוז הצהירו שהם חושבים לרכוש בית במדינה אחרת או במדינות בעלות אקלים חם יותר.
היותם בעלי בית שרוקן מילדיו מהווה שלב המאפיין ביצירת צורת חיים חדשה, כשהקטנת שטח המחייה או המעבר לבית חדש מהווה חלק מרגש ומסעיר הרחק מהימים בהם הדאגה התמקדה בילדים  ובצרכיהם המיוחדים במשך תקופת התבגרותם.
האפשרויות שנשקלות על ידי ההורים כוללות רכישת בית בסביבה הקרובה למגוריהם העכשוויים או מעבר מחוץ למדינה. כל אופציה טומנת בחובה צדדים חיוביים ושליליים לשיקולכם הפרטי, אך עצם התכנון מביא התרגשות מחודשת וציפיה לשלב הבא בחיים.

חסכונות הקשורים להוצאות גבוהות
אין שום צורך לחשוב על צרכי ובידור הילדים, ההורים יכולים עתה לחסוך עבור צרכים אישיים יקרים יותר וזאת מעבר למחשבות על פנסיה ורכישת בית חדש. לפי סקר שנעשה על ידי  איגוד סוכני הנסיעות בארה"ב, מבוגרים שנולדו בין השנים 1946 ו-1954 יוצאים בממוצע ל-4.5 מסעות בשנה. לכן לא פלא ש-78 אחוז מההורים האלה חוסכים עבור טיולים ובעיקר טיול חייהם עליו פינטזו במשך שנים רבות. עוד נתונים מהסקר מראים שכ-50 אחוז מההורים חוסכים עבור הירושה לילדיהם ונכדיהם, 38 אחוז חוסכים לשם רכישת מכונית ספורט, סירה או רכבים המשמשים למטרות נופש והנאה, ו-21 אחוז חוסכים לשם לרכישת בית קיץ עבורם.

לכן, אין צורך לתת לילדים הרגשת אשמה שהם משאירים את הוריהם "המסכנים" לבדם בבית, דם חדש מתחיל לזרום בעורקי ההורים "המסכנים" והם בהחלט נהנים וייהנו מהשלב החדש בחייהם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה