יום שישי, 20 ביולי 2012

עצות לקונים חדשים


 
עצות לקונים חדשים

מזל טוב לאלה מכם המוכנים לקנות עתה את ביתם הראשון. זהו תהליך מרגש מאד שיכול להוביל לתוצאות חיוביות, אך זהו גם הזמן להכין רשימה של הנחוץ והלא נחוץ בכדי להתחיל בתהליך הרכישה.
לפני שאתם מתחילים לחפש אתם חייבים בראש ובראשונה להחליט מהו סוג הנכס שמתאים לצורת החיים שלכם ושאותו אתם רוצים לרכוש. האם אתם מעוניינים בדירה עם רצון להיות חלק מהקהילה הגרה במקום, עם שירותים נוספים כגון בריכת שחיה, ג'קוזי, חדר כושר, אולם כינוסים, עם שירות מהימן לשמר את השירותים במצב טוב, ואתם מוכנים לשם כך לשלם שכר חודשי לוועד הבית? או שאתם מעדיפים בית מרווח בפרברים, אפילו אם זה יחייב אתכם ליסוע זמן ממושך לעבודה וחזרה? האם אתם מעוניינים בבית ישן עם הרגשת חמימות של פעם או שמבנה חדש נראה לכם יותר?
לאחר שתחליטו על סוג הבית, הכינו רשימה בכתב של כל הדברים שאתם חייבים ורוצים שיהיו כלולים עם הנכס. זה הזמן להיות כנים עם עצמכם. לעתים רחוקות מאד מצליחים הקונים לקבל את כל הדברים שהם רוצים שיהיו בביתם החדש. אתם תצטרכו להתפשר כמובן. למשל, אתם רוצים שלושה חדרי שינה וחצר מגודרת ומטופחת. אם זה מגיע לכך שתצטרכו לוותר על דבר מסויים אחד לטובת דבר אחר הרי שאפשר יהיה כנראה לוותר על החצר המטופחת לטובת שלושה חדרי שינה.
כשאתם מתחילים בחיפוש, כדאי שתחליטו על על סכום הכסף המקסימלי שאותו אתם מוכנים להקציב למטרה זו. אמנם נכון שהסכום נתון למשא ומתן, אינכם רוצים לבזבז מזמנכם ומזמנו של המוכר על משא ומתן סרק (שלא ישא שוב תוצאה בסופו). היו הגיוניים בקשר למחיר שאתם מוכנים לשלם עבור הבית. תנו לסוכן הנדל"ן שלכם להכין רשימה של בתים בגדר יכולתכם הכספית, שאותם תוכלו לבקר בתהליך חיפושכם אחר הבית המתאים. כשאתם סורקים את הבתים ברשימה, אל תשפטו את הבית עד שלא תסיימו את הסיור כולו, עשו זאת רק לאחר שראיתם ושמעתם את כל הנתונים הרלבנטיים על בית זה או אחר.
ישנם בתים שאין להם חזית יפה ומושכת, אך בעזרת כמה שינויים קוסמטיים הוא יכול להראות יפהפה ומושך מאד בצורתו החדשה.
תשומת לב מירבית צריכה להינתן לשיפוצים שתידרשו לבצע באם אכן תרכשו את הבית. אל תתנו לחזות הבית ולריהוט שהוכנס במטרה לשוות לבית מראה מושך יותר בכדי לעודד קונים להגיש הצעת קניה, להטעות אתכם. הקפידו לבדוק את הרשימה שהכנתם וחשיבות הנתונים שאתם רוצים שיהיו בבית אותו אתם רוצים לרכוש, ותמיד השוו נתונים אלה עם הבית אותו אתם סורקים. כשהחלטתם על הבית אותו אתם רוצים לרכוש, מתחיל תהליך המשא ומתן. אל תהססו. בתים מועדפים אינם יושבים זמן רב בשוק ואם בעיניכם הבית מוצא חן, קרוב לוודאי שהוא ימצא חן גם בעיני רבים אחרים. היסוסים עלולים להוביל לאבדן הזדמנות רכישתו של הבית שאותו אתם אוהבים, אך עליכם להיות משוכנעים שאכן בית זה הוא הוא הבית שאתם באמת אוהבים, כי לפעמים אנחנו מחליטים החלטות פזיזות מתוך לחץ וקונים בית בכדי למנוע ממישהו אחר לקנותו. זוהי כמובן הסיבה הלא נכונה לרכישה ויתכן שתצטערו על החלטתכם בעתיד. היות ולא מדובר כאן על סכום כסף זעיר אלא, קרוב לוודאי, הרכישה הגדולה ביותר בחייכם, החשיבות להחלטתכם היא די גורלית.
סוכן הנדל"ן שלכם יעזור לכם למלא את הצעת הרכישה. בבדיקה של בתים זהים בסביבה שנמכרו ב-6-12 החודשים האחרונים, תקבלו תמונה די אמיתית על מצב השוק באיזור ועל המחיר שהבית אכן שווה.
כמה אתם תהיו מוכנים לשלם עבור הבית? החליטו על סכום מקסימלי ואל תתנו לרגשותיכם לדחוף אתכם לשלם סכום גבוה יותר מסכום הכסף שיש באפשרותכם לשלם, או שעליו החלטתם כסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור בית. כמו כן, קחו בחשבון את הוצאות סגירת העיסקה הכוללות: סכום ההשתתפות העצמית, תיקונים נחוצים ושיפוצים רצויים וכמו כם הוצאות האסקרו (החברה הדואגת שהחוזה בין הצדדים ייושם כפי שהוסכם ביניהם) וכן בדיקות של הנכס לפני הקניה על ידי מומחים מקצועיים.
אכן, קניית בית יכולה להיות מורטת עצבים והתהליך מלא עליות וירידות, אך תמיד זיכרו שהתוצאה הסופית המקווה היא שאתם תהיו הזוכים המאושרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה