יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

עוברים דירה?



מזל טוב, רכשתם בית חדש. הנה כמה טיפים למעבר יותר קל

אחד הרגעים המאושרים ביותר בחיים הוא רכישת בית משלנו, אבל אחרי שחוגגים כמה ימים, צריך להיות ערוכים להרבה רגעים מעצבנים סביב המעבר. מהאריזה, דרך העברת התכולה עצמה ועד פירוקה בבית החדש.
תהליך זה יכול להיות מתסכל, ועבור רבים הוא הופך להיות זיכרון רע מאוד. לא חשוב אם שכרתם שירותי הובלה או עשיתם את המעבר בעצמכם, תמיד נראה שלא חשוב מה - הכל עובד נגדכם. למשל, מי בכלל חשב שלרכוש כל כך הרבה ספרים זה רעיון טוב? אתם מקללים בלי הרף כשהגב כואב והצוואר נתפס.
כנראה תחשבו לעצמכם שכבר זרקתם את הדברים הלא חשובים והלא חיוניים, כמו צנצנות עם שאריות של קטשופ, חרדל, קצת יין ועוד חומרים לא מזוהים שנותרו בתחתית המגירות בארון. כשיתחיל תהליך האריזה מתברר לכם שזו לא המציאות ותגלו כל מיני חפצים שלא תזכרו אפילו מתי קניתם אותם ולמה.

מעבר הוא אף פעם לא קל, אבל אני מקווה שהעצות שלפניכם יקלו עליכם ולו במקצת את החוויה.
לפני שמתחילים:

לפני האריזה:
*      צלמו את החוטים והחיבורים החשמליים - נכללים בכך כל חוטי החשמל של הטלוויזיה, הסטריאו, המחשב וקופסאות חיבור לאינטרנט. רצוי גם להצמיד תגים או סרט סימון ועליו הוראות לאן בדיוק הוא מתחבר. כך תקלו על עצמכם מאוד את החיבור מחדש לאחר המעבר.
*      הודעה על שינוי כתובת - עשו זאת כשבוע או שבועיים לפני המעבר ובכך תבטיחו שהדואר יגיע לכתובת הנכונה. בעיקר הודעות תשלום על שירותים חשובים.
*      התקשרו לחברות החשמל, המים והגז, כמו גם לספקית שירותי האינטרנט והטלוויזיה שלכם, והודיעו על התאריך בו אתם עוזבים. זה יקל מאוד על המשכיות השירות.
*      אם יש לכם בעלי חיים - דאגו מראש למקום בו ישהו בימי המעבר, כי אין דבר יותר גרוע מכלב שמסתובב בין הרגליים ונובח במהלך העברת בית.
*      הכינו קופסת צבע לתיקונים קלים של קירות הבית המושכר כדי לקבל את מלוא סכום הערבות שנחתם. כמו כן כדאי לנקות את הבית אחרי שהמעבר הושלם, בדיוק מאותה סיבה.
*      אל תקנו קופסאות אריזה. היכנסו לאתר freecycle.org או free stuff בקרייג’ס ליסט, שם תוכלו למצוא אנשים המציעים קופסאות חינם. המנעו מאיסוף קרטונים מסופרמרקטים, כי הם עלולים להיות מוכתמים ולא היגיניים. אספו קופסאות בגדלים שונים בכדי לנצל אותן עד כמה שאפשר.
*      סימון צבעוני - קנו בחנות לציוד משרדי דפים עם נקודות גדולות בצבעים שונים, שיש להם בסיס דביק. תוכלו להצמיד אותם לקופסאות הקרטון בהתאם לחדרים אליהם הקופסאות מיועדות, או לפי החפצים הנמצאים בתוכם. זה יקל גם על המובילים להעמיס אותם על המשאית ויקל על פריקתם.
*      התחילו לארוז במטבח כי בו נמצאים חפצים רבים אותם תצטרכו מיידית לאחר המעבר.
*      הכינו קופסאות קרטון לשימוש מיידי. המעבר יהיה מתיש ומעייף, בעיקר אחרי שהמובילים עוזבים ואתם נותרים בבית עם קופסאות בכל מקום ובלי כוח. בקופסה לשימוש מיידי שימו דברים כמו מברשות שיניים, תרופות חיוניות ובגדים להחלפה שיהיו לכם בהישג יד. כך לא תצטרכו לפתוח את כל הקופסות כשאתם מותשים לגמרי.
*      ארזו תחילה את האביזרים שתשתמשו בהם לטווח רחוק כמו בגדי חורף, ציוד סקסי וכו’. דברים שאינכם מתכוונים להשתמש בהם בכלל, עדיף לזרוק או לתרום.
*      בגדים - אל תבזבזו זמן על תליית בגדים בנפרד. השתמשו במעט מתלים עליהם תעמיסו הרבה בגדים. כמו כן דחסו בגדים לשקים כי הם תופסים פחות מקום ויותר קלים למעבר. אפשר גם לעשות חור בחלק העליון של השק ולהעביר דרכו וו לתלייה כדי להקל על המעבר.
*      מצעים - במקום לשלם סכומי כסף נוספים למובילים עבור כיסויים, השתמשו בכיסויי המיטה שלכם ככיסוי למזרנים כדי למנוע חבלות.
*      במקום לרוקן מגירות של שידות, כדאי למלא את המגירות ולהשתמש בטייפ חזק בכדי למנוע מהמגירות לצאת ממקומן. כך תחסכו זמן גם במילוי המגירות לאחר מכן.
*      רהיטים הדורשים הרכבה מחדש - צרפו את הברגים והחלקים לרהיט עצמו עם טייפ חזק, כך שהם יהיו זמינים כשתצטרכו אותם.
*      מזוודות - מלאו את המזוודות בחוכמה ונצלו אותן להעברה ללא נזקים.
*      חומרי ניקוי - ארזו את כולם יחד ויהיה לכם יותר קל בפירוק.
*      מסמכים - רצוי לארוז יחד ולקחת אותם איתכם.

פירוק לאחר המעבר:
*      הכינו תכנית כתובה או ציור של החדרים לגבי מיקומם המיועד של הרהיטים ובכך תקלו על המובילים להוריד אותם במקומות המיועדים.
*      שמרו את הקבלות. במקומות רבים ההוצאות האלה מוכרות למטרות מס, במיוחד אם המעבר בא בעקבות מקום עבודה חדש.

אני ממליץ לגזור ולשמור מאמר זה, אם אינכם זקוקים לו עתה, ליום בו תוכלו להיעזר בו כדי להקל עליכם את חוויית המעבר לבית חדש בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה