יום שלישי, 10 בפברואר 2015

חשיבות בימוי הבית (Staging)



שוק הנדל"ן החם מביא מחירים נאים למוכרים, אבל לא מעט תלוי בבימוי והתפאורה

יעילות בימוי הבית לפני הוצאתו למכירה כה גבוהה, שעל כל דולר שאתם משקיעים בכך, תקבלו שני דולר בתמורה בעת המכירה. חברות רבות מתמחות בייעוץ וביצוע בימוי הבית (Staging) וגם אתם תוכלו להיעזר בכמה חוקי יסוד כשאתם שוקלים למכור את ביתכם.
המטרה כמובן היא להציג את הבית באור הטוב ביותר ובכך לגרום לקונים פוטנציאליים להתאהב בו ממבט ראשון, ולהילחם בקונים אחרים בכדי לזכות בו. הבימוי בתהליך הכנת הבית למכירה נועד להבליט את התכונות החיוביות בו ולהביא מחירים גבוהים מהרגיל. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגדיל משמעותית את ערך ביתכם.

***

ארונות: פנו את הארונות ונקו אותם מעומס ודחיסות של חפצי ביגוד ואיכסון. השתדלו לארגן אותם כך שהם ייראו מרווחים. רצוי להעביר את הביגוד והחפצים המיותרים לארגזים ולמסור אותם לאיכסון או להחביאם, כי אין כמו בלגאן במגירות ועודף צפיפות לדחות קונים פוטנציאליים. כולם רוצים לראות כמה שיותר מקומות איכסון.
השתמשו במתלים תואמים לבגדים. זוהי השקעה זולה מאוד, עדיפה בהרבה על מתלי הברזל שאתם מקבלים בחינם עם הניקוי היבש שמסרתם, והם בהחלט מוסיפים טעם מודרני ועושר לארונות הבגדים.

חדרי שינה: דרך מהירה ולא יקרה לשפר את משיכתם של חדרי השינה היא לצבוע את כל הקירות בצבעים נייטרליים. הוסיפו גם חפצי נוי קטנים בכדי להגביר את משיכתם של החדרים בעיני הקונים.
חפצי הנוי צריכים להיות שמרניים במקורם ובצבעים עדינים, כי צבעים חזקים מושכים את תשומת הלב מהחדר עצמו אל חפצי הנוי.
גם הווילונות, כיסויי המיטות והכריות, עדיף שיהיו בצבעים אחידים ככל האפשר. תוספת מסגרת גבוהה יותר לראש המיטה ליד הקיר, מוסיפה גם היא תיחכום ומרכזת את תשומת הלב למיטה כולה. כל זאת בהוצאה קטנה מאוד.
חפצי נוי דקורטיביים יוסיפו גם הם לתמונה הכללית הרצויה של החדר, בפרט אם החפצים ממוקמים בגובה העין על השידות שלצד המיטה.
המטרה העיקרית בהצגת חדרי השינה היא ליצור הרגשת רוגע ונוחות. הרחיקו, אם אפשר, טלוויזיה ניידת או רהיטי משרד הנמצאים בחדר השינה, כי הם מטים את תשומת הלב של הקונים ומקטינים את תחושת הרוגע שאתם רוצים ליצור.

חדרי אמבטיה ושירותים: אם על אריחי וקירות האמבטיה נוצרו כתמים והם נראים דהויים למראה, רססו אותם עם תערובת של חלק אחד אמוניה וחלק אחד של מים. לאחר הניקוי, כדאי להוסיף שיכבת צבע.
פנו את המשטחים. הורידו את כל החפצים המוצבים עליהם, פרט לדברים הבסיסיים כגון קערת סבון, מגבות ידיים ובכך תיצרו הרגשה של חדר גדול יותר ופנוי יותר. מגבות ידיים או רחצה המונחות בצורה נאה על המשטחים, נותנות תחושה ואווירה של ספא, וגם זאת בהוצאה קטנה מאוד.
אל תחליפו דלתות אמבטיה במצב עגום, צחצחו אותן עם תמיסה מתאימה שניתן לרוכשה בכל חנות לכלי בית וחומרי בניין. זה יקנה לדלתות ברק חדש ובהחלט ישפר את מראן הכללי, וגם זאת בהוצאה מינימלית.
כדאי לזכור שחדרי האמבטיות והמטבח הם המושכים את רוב תשומת הלב של הקונים הפוטנציאליים, והם מהווים ברוב המקרים את המשיכה או הדחייה של הקונים מהבית כולו. ההשקעה בחדרים אלה מביאה תשואה של למעלה מ-66 אחוז. חשוב אפילו יותר - זה מה שיקבע אם ביתכם יימכר או לא.

המטבח: רצוי לחדש את ארונות המטבח אם הם ישנים. אפשר לעשות זאת די בקלות בעזרת שיכבת צבע המיועדת לעץ שתסתיר גם את השריטות שהתווספו במשך השנים.
החלפת הידיות לידיות מפלדת אל-חלד או עם ציפוי כסף, תקנה מבט חדש ויפה למטבח כולו. נקו את המקרר, הכיור והתנור בפנים ובחוץ והשאירו בארונות המטבח רק את ההכרחי, בכדי להקנות הרגשה של מקום איכסון רב יותר. כמעט רוב הקונים פותחים מגירות וארונות לבדוק את מצב האיכסון. הרחיקו שטיחים הנמצאים לפני הכיור במטבח, כי הרחקת השטיח מקנה הרגשה נקייה יותר ונותנת לריצפה והמטבח כולו מראה גדול הרבה יותר.
אפשר אף להקנות מראה נאה לציוד המטבח על ידי הדבקת כיסוי הנראה כפלדת אל-חלד (Stainless), כשהעלות היא פחות מ-50 דולר.
אם יש לכם פינת אוכל במטבח, חשוב לכסות את השולחן במפה עם אגרטל פרחים באמצעיתו. היזהרו שלא לעשות יותר מדי ובכך ייראו המטבח וחדר האוכל כקטנים הרבה יותר.
צנצנת פרחים במקומות שונים בבית מרכזת את תשומת הלב אליה ויוצרת נקודה מרכזית חשובה בעיני הקונים.
וילונות על החלונות יכולים לשוות לחדר גדלות או קטנות, וחשוב להתייעץ במומחה שידריך אתכם במשימה חשובה זו.

חדר אורחים: ריהוט קליל וצבעים בהירים הכרחיים בבימוי הבית כולו. פיתחו את הווילונות בכדי לאפשר לכמה שיותר אור להיכנס ולהציף את החדר.
רצוי שהריהוט יהיה בצבעים בהירים ואם החדר גדול במיוחד, כדאי להציב עציצים וצמחים בכדי למלא חלק מהמשטח הגדול.
אביזרי נוי מעטים ותמונות נוף או פרחים יעזרו ליצור תמונה מושלמת של הבית. חשוב מאוד להרחיק את כל התמונות והחפצים האישיים, כי הם מהווים מכשול בעת ביקור הקונים הפוטנציאליים.
חשוב מאוד לזכור שהבית צריך להיות מאוורר, נקי, עם ריחות עדינים של פרחים אך ללא הריח הדומיננטי של ניירות ריח או ספריי. על הבית להקנות הרגשה של מודרניות, כי בית ישן אינו מושך כל כך את הקונה הפוטנציאלי אלא אם ציביון הבית הוא כזה.
צחצוח כלי כסף המוצגים לראווה ומיקום הריהוט בצורה מושכת יביאו לכם את המחיר המצופה ולעתים קרובות אף למעלה מכך.
ריצפות העץ צריכות להיות מבריקות ונקיות לפני שהקונים מגיעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה