יום שלישי, 17 בפברואר 2015

כך תעלו את ערך הבית



עם עליית הביקוש לבתים בשוק, יש פרטים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול בערך הבית שלכם. למשל, הספרה 9

אנו בתחילת שנה חדשה והנתונים הסטטיסטיים מורים על עלייה של 29 אחוזים בבקשות להלוואות למשכנתא יחסית לדצמבר בשנה שעברה. האביב העומד בפתח מסמן את תחילת העונה החמה בשוק.
עם העלייה במספר המועסקים והריבית הנמוכה למשכנתאות, נוהרים רבים לשוק הנדל"ן ומהווים כוח רכישה עצום לבתים המוצעים למכירה בתקופה זו.
הסטטיסטיקה מראה שבתים המוצעים למכירה בחודשים מרץ-אפריל נמכרים מהר יותר מאשר בתקופות אחרות של השנה. לכן, כדאי לכם להיטיב את מצב הבית בכדי לקבל עבורו מחיר גבוה יותר. כל שצריך הוא להשקיע במקומות הנכונים.

שפצו את האמבטיה ולא את המטבח
ההנחה המקובלת בשוק היא שעדיף תמיד לשפץ את המטבח, אבל הנתונים כיום מראים ששיפוץ אמבטיות מביא ערך מוסף גבוה בהרבה. הסיבות לשינוי משמעותי זה הן שאמבטיות מרווחות מוסיפות לערך הבית, בשעה שמטבח משופץ הוא בעיקר אופנתי.
שיפוץ חלקי באמבטיה בהשקעה של 3000 דולר יביא תשואה של 1.71 דולר על כל דולר של השקעה. בנוסף, כשאורחים יבואו להתאכסן או לבקר בביתכם, הם יהיו שמחים הרבה יותר מההשקעה באמבטיות מאשר במטבח.
ההשקעה במטבח נושאת את התשואה הנמוכה ביותר על מחיר השיפוצים. שיפוץ חלקי או מלא של המטבח יחזיר רק 50 סנט על כל דולר שהשקעתם. מצד שני, אל תשקיעו יותר מדי גם בשיפוץ האמבטיות. אמבטיה שהשיפוץ בה הוא 12,000 דולר ומעלה תביא רק 87 סנט על כל דולר מושקע.

מתי בדיוק למכור
כאמור, העונות החמות ביותר הן האביב והקיץ, כשחודש יוני מהווה את השיא ובשבוע האחרון של החודש תנועת הקונים גבוהה ב-40 אחוז מהממוצע. אך מתי הזמן הטוב ביותר להציע את ביתכם למכירה?
תנועת הקונים מתחילה כבר בחודשים ינואר ופברואר, אך בכדי להשיג את המחיר הגבוה ביותר על ביתכם, הזמן הנכון הוא מרץ, בעיקר במחציתו השנייה. בזמן זה תראו עלייה חדה ומשמעותית מאוד במספר המבקרים, וזו רק תגבר ככל שנתקרב לסוף יולי.
השבועיים האחרונים של מרץ הם לפני תחילת העונה הבוערת ולאחר שהגל הקטן של בתים שהוצעו למכירה בחודשי ינואר-פברואר כבר עבר. לכן, ביתכם יהיה בתקופה אידיאלית להיחשף לקהל קונים פוטנציאליים, וזאת בטרם יוצף השוק בכל כך הרבה בתים, שביתכם לא יוכל לקבל את תשומת הלב המירבית.

הפסיכולוגיה של המחיר
קשה להאמין אך הנתונים הסטטיסטיים מורים שהמספר "9" בסוף המחיר הוא מאוד ריווחי עבורכם. אם אתם עומדים למכור את ביתכם ב-1,500,000 דולר, הפחתת המחיר ב-1000 דולר בלבד ל-1,499,000, תביא מחיר סופי גבוה יותר בכ-20,000 דולר, מאשר אם תציגו אותו ב-1,500,000.
פסיכולוגיה זו עוזרת גם למכור את הבית מהר יותר. הסטטיסטיקה מראה שבתים עם הספרה 9 בסוף המחיר, נמכרים 4-7 ימים מהר יותר מאלה המוצעים במחירים מעוגלים.

חשיבות הרושם הראשוני
היות והחלטתם למכור את ביתכם, הרי האריזות ופינוי הבית במועד הדרוש להשלמת העיסקה הן פעולות שתהיו חייבים לעשות. לכן, כדאי שתתחילו לארוז עוד בטרם עלה ביתכם לשוק למכירה. אינני מתכוון לארוז לגמרי, אלא להוציא מהבית את כל הדברים האישיים שאתם עומדים לקחת איתכם, לזרוק או למסור לתרומות.
השאירו רק ריהוט בסיסי, כי ביתכם ייראה גדול יותר ללא אוסף רב של חפצים אישיים בכל פינה. חדרי השינה צריכים להכיל מיטה, שידות עם מנורות קריאה בצדדים ותמונות לא משפחתיות.
המטבח חייב להיות נקי מכל אביזרים על המשטחים, כי הם גורמים למבקר לראות את המטבח כקטן מאוד. דללו את המוצרים המאוכסנים במזווה בכדי ליצור הרגשה של גודל. החליפו את כל הנורות השרופות או נורות חיסכון עם וולטז' נמוך, לנורות החזקות ביותר שתוכלו למצוא בכדי להגדיל למקסימום את האור במטבח ובבית כולו.
חדרי האמבטיה גם הם צריכים להיות נקיים וללא אביזרי נוי על המשטחים. הורידו את כל התמונות האישיות שתלויות על הקירות בבית או מוצגות על משטחים שונים של ריהוט, ותלו תמונות נוף או פרחים - תמונות נייטראליות אלה יוצרות אווירת רוגע שתתקבל בברכה על ידי המבקרים. תוכלו לאמת את העמל שהשקעתם בתגובה החיובית של המבקרים וכמובן בהצעת הרכישה שהם יגישו עבור הזכות לגור בביתכם.
בקשו מכמה מחבריכם לבקר בבית ולהמליץ מה חייב להשתנות, כי אתם, כבעלי בית, לא רואים פרטים אלה. כדאי לנסות להסתכל על הבית מעמדה נייטרלית אם אפשר, ולתאר כיצד ייראה ביתכם בעיני המבקר בו לראשונה.
נתקו עצמכם מכל רגש לבית וראו אותו כנכס שאתם עוזבים ברצון. זה ייקל עליכם בתהליך הכנת הבית למכירה וכן בתהליך המשא ומתן לסיום מוצלח של העיסקה.

תוכלו לבקש את עזרת סוכן הנדל"ן שבחרתם, והקשיבו לעצתו כי הוא רוצה את טובתכם. אם אינכם מרוצים מתשובותיו או הצעותיו, אולי כדאי לחפש סוכן אחר שטובתכם היא בראש מעייניו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה