יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

רמאות בשוק הנדל"ן


רמאות בשוק הנדל"ן

אלפי הבתים המעוקלים ייצרו תופעה חדשה בתחום רמאויות הנדל"ן




אף אחד לא מוכן לקחת על עצמו את האשם בסיבות שהביאו אותנו למצב הנדל"ן הקיים, אבל מאות רמאים עובדים שעות נוספות למציאת דרכים להרוויח בקלות מהמצב הזה.
רבים מכם ודאי שמעו על רמאים המבטיחים עזרה לאלו הנאלצים לחדש ולשנות את תנאי המשכנתא הקיימת מכיוון שהם לא יכולים לעמוד בתשלומים החודשיים הקיימים. אותם רמאים מבטיחים לעזור לבעלי בתים אלה, אך הם בעצם מתרכזים באלפי הדולרים שהם גובים ולמעשה לא עושים דבר לחלץ את בעלי הבתים מהבוץ אליו נקלעו.
עכשיו, פאני מיי, שהיא החברה השנייה בגודלה למתן הלוואות למשכנתאות, יצאה באזהרה על רמאות חדשה שתופסת תאוצה רבה והקשורה לבתים שבעליהם אינם גרים שם עוד ושעזבו אותם בכדי להתגורר במקומות אחרים לפני שביתם עוקל.
רמאים אלה מפרסמים מודעות על בית להשכרה בקרייג-ליסט או באתרי חיפוש אחרים באינטרנט. בדרך כלל סכום השכירות המבוקש על ידם הוא חצי מהשכירות המקובלת באיזור. לדוגמב, שכירות של 1200 דולר לחודש, כשהשכירות המקובלת עומדת על 2000 דולר לחודש או יותר ותנאי השכירות פשוטים מאוד: שלמו לנו עבור החודש הראשון עם חודש או חודשיים כערבון, כמובן שכל זה ישולם מראש, במזומן או בצ'ק בנקאי והם יתנו לכם את המפתח ללא שאלות מיותרות.
ראשית, אותם רמאים מוודאים שאף אחד לא גר בבית, אותו הם יציעו להשכרה. הם שוברים את המנעול, שהותקן על הדלת ע"י הבנק או סוכן הנדל"ן המייצג את הבנק או את בעל הבית שעזב, ומחליפים את מנעול דלת הכניסה. במידה ושלט "למכירה" מוצב לפני הבית, הם ירגיעו אתכם בהסבר שבעל הבית ניסה למכור את הנכס אך היות והוא לא יצליח לקבל את המחיר המבוקש, הוא מוכן עתה להשכירו.
לפי נתונים שנלקחו מסוכני נדל"ן העובדים עם פאני מיי, למשל, על ניסיונם בתקופה האחרונה בטיפול במקרים כאלה, מתברר שסכומי כסף ניכרים נלקחו מאנשים תמימים, שאיבדו את ביתם בתהליך העיקול ושמשקיעים את הכסף המועט שנותר להם בכדי למצוא מקום מגורים נאות עבורם ועבור משפחתם.
מסיפורים אלה עולה שלא מעט שוכרים שכאלה הפסידו כ-10,000 דולר אותם נתנו עבור שכירת נכס, שרק מאוחר יותר התברר כי אינו שייך למשכיר. אותה השיטה מיושמת בכל רחבי ארה"ב הן על נכסים זולים והן על בתי פאר גדולים. המשכירים הרמאים פשוט לוקחים את הכסף ונעלמים.
במקרים אחרים השוכר התמים עובר לגור בנכס אפילו מבלי לחתום על החוזה או בטרם קיבל אפילו את המפתחות כשהרמאי מאפשר לו להיכנס עם תשלום הערבות הדרוש ומבטיח לבוא למחרת עם החוזה והמפתחות. כמובן שזה לא קורה.
עם התחכמותם של הרמאים הם מתרכזים בעיקר בבתים שהבנק כבר שיפץ והם נמצאים תחת חוזה מכירה, כך שמצב הנכס הוא נאה ומזמין ויכול להיות "מושכר" בקלות ע"י השוכר התמים.
בעיה נוספת שעלולה לגורם לכאבי ראש לא מעטים היא שהשוכר נותן לבעל הבית המתחזה אינפורמציה אישית, כגון מספר סושיאל סקיוריטי, חשבון בנק ורישיון נהיגה. אינפורמציה זו יכולה להיות מנוצלת בקלות לגניבת אשראי, פתיחת חשבונות בנק כוזבים והתחזות בנוסף לרמאות בהשכרת הבית.
רמאויות בכל הקשור לנכסים מעוקלים מהווה כיום בעיה רצינית, בעיקר עקב הכמות העצומה של נכסים מעוקלים בכל רחבי ארה"ב והקושי העצום לפקח עליהם.
לחברת פאני מיי, למשל, יש יותר מ-53,000 בתים כעת, בעיקר בקליפורניה. בתים אלו עוקלו כבר ע"י הבנק, שופצו והוצעו למכירה והם נמצאים עדיין בתהליך השיווק או שכבר נמצאים באסקרו עם חוזה רכישה מאושר.
התחכום בשיווק שיקרי זה, בקרייג ליסט בעיקר, מלווה באינפורמציה אמיתית על גודלו ומיקומו של הנכס בליווי תמונות רבות ככל האפשר. כשקיים מחסור רציני במקומות דיור להשכרה, קל מאוד לפתות שוכרים פוטנציאלים, בעיקר כשסכום השכירות המבוקש נמוך בהרבה מהמקובל באיזור.
מומלץ לאלו המחפשים לשכור בית או דירה לבדוק היטב אם ההצעה אמיתית. ניתן לעשות זאת ע"י התקשרות עם סוכן נדל"ן, שיוכל לבחון את אמיתות האינפורמציה, בדיקה באינטרנט מי הוא בעל הבית של הנכס, כי אם אכן הנכס עוקל, הרי שהאינפורמציה תראה שבעל הבית הוא הבנק או המוסד שעיקל את הנכס. שיחת טלפון קצרה תספק לכם מידע בטרם תתנו סכומי כסף גבוהים לרמאים.
הזהירות חשובה תמיד, ובמיוחד כיום. כדאי לבחון היטב לפני שגם אתם תהפכו לנתון סטטיסטי כקורבנות הרמיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה