יום שני, 25 ביוני 2012

עיקול או שורט סייל... מי משלם את המס?


מידע חיוני על חוק ביטול המס על חוב המשכנתא של 2007
לאלה מכם הנמצאים בתהליך העיקול ולאלה השוקלים אפשרות זו בקרוב, חובה עליכם לדעת את כל הקשור בחוק חיוני זה שנקרא באנגלית: The Tax Relief Act of  2007.
חוק זה אושר על ידי הנשיא ג'ורג' בוש, בדצמבר 2007 והוא עומד לפוג בדצמבר השנה. החוק אושר במטרה להקל על מצוקתם של בעלי בתים בתהליך השורט סייל, בכל הקשור למס הכנסה.
חובות מבוטלים בארצות הברית עדיין חייבים במס, אך יש יוצאים מן הכלל. אחד מן היוצאים מן הכלל הוא חוק זה, המבטל כליל או חלקית את המס באותן שנים בהן החוק תקף – 2007 עד 2012.
מס ההכנסה מבקש מכם להיות מודעים לעשר העובדות הקשורות בחוק זה.
1. ביטול חוב בדרך כלל נושא מס. חוק זה מזכה אתכם בביטול מס זה על הבית בו אתם גרים.
2. המס יבטל את יתרת חוב המשכנתא של הבנק הראשון לאחר מכירת הנכס בפחות ממחירו בעת הקניה. לדוגמא: אם סכום הרכישה היה 800,000$, והבנק, בתהליך השורט סייל הסכים למכרו ב-600,000$, סכום היתרה של 200,000$ יבוטל כליל לצורכי מס, בהסתמך על חוק זה.
3. המקסימום המותר לביטול הוא מיליון דולר לזוג נשוי הממלא דו"ח מס הכנסה בנפרד.
4. כדי לעמוד בתנאים, החוב חייב להיות כתוצאה מקניה או שיפוץ רציני של הנכס והערבות על המשכנתא חייבת להיות הנכס הזה.
5. הלוואה מחודשת שניתנה, כשהמטרה העיקרית היא שיפור רציני ומסיבי של בית המגורים שלכם, יתכן וגם היא תאושר לחוק זה.
6. אם הסכום שקיבלתם מהלוואה מחודשת הוא לתשלום חובות אחרים או לשם תשלום חובות על כרטיס אשראי – לא תהנו מהקלה זו.
7. אם אושרתם, עליכם למלא טופס מספר 982, שהוא טופס להפחתת המס עקב ביטול המס על היתרה. עליכם לצרף טופס זה לדו"ח מס ההכנסה שהגשתם עבור השנה בה הייתם זכאים לביטול זה.
8. ביטול המס על בית שני, נכסים לשכירות, נכסים מסחריים, כרטיסי אשראי או הלוואה על רכב, לא זכאים לביטול מס זה, אך יתכן שהקלות מס אחרות ימצאו אתכם זכאים. טופס 982 יספק לכם נתונים נוספים בקשר להקלות אלה.
9. אם המס בוטל כליל או חלקית, תקבלו אישור על כך בדו"ח השנתי, טופס 1099-c, ביטול חייבות תשלום המס מהבנק. לפי החוק, טופס זה חייב להראות את הסכום החייב במס וכן גם את ערך הנכס העכשווי בהשוואה לסביבה ביום המכירה.
10. בידקו בזהירות את טופס 1099-c. הודיעו לבנק מיד על כל טעות שנעשתה בטופס שקיבלתם. בעיקר שימו לב לסכום היתרה החייב במס בריבוע #2, וערך הנכס המוצהר בריבוע #7.
אינפורמציה נוספת על החוק קיימת ב- www.irs.gov, פרסום מספר 4681, או במנועי החיפוש באינטרנט, באמצעות הקלדת שם החוק, בכדי לקבל הסברים נוספים. מקור מהימן וחשוב נוסף הוא רואה החשבון שלכם, שישמח לספק לכם את האינפורמציה הדרושה בהתייחס למצבכם האישי.
אתר מס ההכנסה ישאל אתכם שורת שאלות ויספק לכם תשובות חוקיות בקשר לזכאותכם לחוק זה.
באם אתם נמצאים בתהליך השורט סייל, כנראה שתהיו זכאים להקלה זו, באם אתם עומדים בקריטריונים הבסיסיים של התכנית אם אתם שוקלים אפשרות זו של שורט סייל, כדאי לכם להזדרז, כי אי אפשר לדעת כמה זמן יקח לכם להשלים את תהליך המכירה בשורט סייל, ואם סיכום העסקה יהיה אחרי דצמבר השנה, יתכן שלא תהיו זכאים לביטול זה, והתוצאה תהיה תשלום גבוה מאד של מס, שתחוייבו לשלם. לכן, עצתי לכם, הזדרזו!
אינני מתיימר להיות יועץ מס, אך עקב החשיבות של חוק זה והזמן הקצר יחסית עד לביטולו, מצאתי לנחוץ ליידע אתכם בכדי שגם אתם תוכלו להנות מהקלה זו במס.
חוק נוסף שהוא בלעדי לקליפורניה, ונחתם על ידי ג'רי בראון, מושל קליפורניה, ביולי 2011, קובע שכל בעל שיעבוד על הנכס המסכים למכירה בשורט סייל, מוותר בזה על זכותו לנסות לגבות את יתרת החוב מבעל הבית, שהפסיד את ביתו בתהליך זה, והוא חייב להמציא לבעל הנכס אישור בכתב שהחוב שולם במלואו או הוסדר במלואו. כתוצאה מכך, בעל הנכס יכול לסגור פרק זה בחייו ללא חובות נוספים שעליו לשלם עבור הנכס, והיות והפגיעה בניקוד האשראי שלו היא נמוכה יחסית, יתכן שהניקוד יחזור לקדמותו לאחר שנתיים ממכירת הנכס.
לאלה מכם שמאמינים ששורט סייל ועיקול נושאים את אותן התוצאות, אתם טועים מאד. אם הסכמתם לוותר על הנכס לטובת הבנק (Deed in Lieu), או שהנכס עוקל בתהליך ה- Foreclosure, הנזק על ניקוד האשראי שלכם ימשך 10-7 שנים, וכל בעלי השעבוד רשאים לרדוף אחריכם עד לקבלת תשלום מלא על חובכם. כדאי, שוב, להתייעץ עם מומחים לקבלת אינפורמציה והדרכה. זכרו, 10-7 שנים ללא אשראי יקשו עליכם מאד בחיי היום יום, בעיקר בארצות הברית, שבה רוב התושבים תלויים בשימוש בכרטיסי אשראי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה