יום חמישי, 15 באוקטובר 2015

זהירות, שיפוצים!


לא כל השיפוצים שווים, יש כאלה שעלולים לגרום לבית שלכם לאבד מערכו

זה נשמע בהחלט מוזר, אך שיפוץ ביתכם לפני הוצאתו למכירה ברוב המקרים לא יחזיר לכם את ההוצאות ולעתים אף יגרום לתוצאה הפוכה. למשל, אם בניתם חדר שיזוף, בניתם בריכת שחייה באיזורי מגורים קרים בדרך כלל, או שיפצתם חדר והפכתם אותו למשרד, תוכלו לשמוח אם קיבלתם חזרה מחצית מסכום השקעתכם.

הנה רשימת דברים שרצוי לא לעשות לביתכם:

אל תגדילו את חדר השינה העיקרי על חשבון חדר אחר - אחת התלונות העיקריות הן חדר שינה עיקרי קטן, בעיקר בבתים ישנים, אך ברוב המקרים, הדרך הריאלית ביותר היא להגדיל על חשבון חדר שינה אחר, וזו תהיה שגיאה עצומה.
מספר חדרי שינה קטן יביא מעט קונים פוטנציאליים. לרוב הקונים יש דרישות בסיסיות בקשר למספר חדרי השינה המינימלי שהם צריכים, והם אפילו לא ישקלו לראות את ביתכם אם המספר נמוך מהמבוקש על ידם. הם ישוו את ביתכם לבתים אחרים בסביבה, בהם יש יותר חדרי שינה מקוריים מאצלכם.
האפקט מורגש במיוחד אם מספר חדרי השינה הוא שניים עד שלושה. בקטגוריה זו חשיבות של חדר שינה נוסף היא קריטית ומחיר ביתכם יוערך בהרבה פחות כסף בעת המכירה.
האפקט יהיה נמוך יותר או שלא יורגש כלל אם לבית המקורי יש שישה או שבעה חדרי שינה, או שהאזור קורץ לגימלאים ומספר גדול של חדרי שינה איננו מהווה גורם מכריע ברכישה.

אל תסבו את הגראז' לאיזור מגורים - הסבת הגראז' יכולה להראות כפתרון זול להגדלת שטח המגורים בבית, בעיקר כי הסבה כזו היא הרבה יותר זולה מתוספת חדר לבית עצמו. הבעיה היא ששטח מגורים כזה ברוב המקרים לא יקבל אישור לבנייה חוקית ולכן סך כל גודל הבית לא ישתנה. בנוסף, העיריה מחייבת את בעלי הבית בחנייה בשטח הבית עצמו, ובמקרים מיוחדים, כשהעיריה תאשר הסבה זו, חובה על בעלי הבית להקצות איזור חנייה אחר בשטח הבית שיאושר גם הוא על ידי נציג מחלקת הבנייה בעיריה.

היעדר גראז' הוא בהחלט נקודה שלילית, כי ברוב המקרים הסבת הגראז' נעשית ללא אישורים ועל הקונה לקחת סיכון שהעיריה תדרוש ממנו להחזיר את הגראז' למצבו הקודם, וכמובן שזה יהיה על חשבונו.

אל תבנה תוספת דקורטיבית ואישית - הדרך הנכונה היא לתלות תמונות ואביזרי דקורציה על הקירות, כך שהם מתאימים לטעמכם האישי ויכולים להיות מוסרים בקלות עם מכירת הבית.
לעומת זאת, בנייה דקורטיבית שמשנה את מבנה הבית או מוסיפה לצורתו החיצונית, תקשה על מכירתו במחיר המתאים. כמו כן, אם צבעתם את קירות הבית בצבעים עזים שאהובים עליכם, רצוי לצבוע אותם מחדש בצבעים שקטים, בהירים ונייטרליים.
ככל שהבית יהיה מוכן לכניסה מיידית ללא צורך בשינויים ובכספים רבים בכדי להביאו למצב בו ניתן לגור בו, כן יגברו הסיכויים למוכרו במהירות ובמחיר גבוה.

אל תצבעו את הקירות הפנימיים בצבעים כהים - קירות הצבועים בצבעים כהים הפכו להיות מודרניים ומעצבי פנים רבים יסבירו לכם שזה הופך את הבית ל"חמים ואלגנטי", אך לקונים הפוטנציאליים הצבעים הכהים מתפרשים כבית "קטן ולא מזמין". לעומתם, קירות הצבועים בצבעים בהירים, למרות שאולי אינם מודרנים, מקנים אווירה נעימה, הרגשה שהבית גדול יותר וידידותי, ולכן גוברים הסיכויים למוכרו במהירות במחיר גבוה. כדאי, לכן, בטרם תוציאו את ביתכם למכירה, לצבוע את הקירות הפנימיים בהתאם.

אל תנסו לתקן ולשפץ את ביתכם בעצמכם - שיפוץ עצמי אמנם יחסוך אלפי דולרים במשך השנים, אך כשקונים פוטנציאליים רואים סימנים שהעבודה נעשתה בצורה לא מקצועית, הם מתחילים לחשוש מתיקונים נוספים שאולי הם לא יודעים עליהם, כגון עבודות חשמל וביוב. קונים ירגישו הרבה  יותר בטוחים אם העבודה נעשתה על ידי בעלי מקצוע מוסמכים ומנוסים. הקונה יכול אז לציין לקונה את השינויים והשיפוצים שנעשו על ידי בעלי מקצוע ובכך יעלו את ערך הבית.
אל תתקינו גדר מברזל מסביב לבית או בחצר - יש לגדר כזו חזות של עבודה זולה והיא יוצרת דעה שלילית בכל הקשור לחצר ומכאן לבית כולו. אם אתם חייבים להתקין גדר, שווה יותר לרכוש ולהתקין גדר מעץ או מפלסטיק דמוי עץ. זאת בכדי לשוות לבית אווירה חמימה ומזמינה יותר, מה שיעודד קונים פוטנציאליים רבים להגיש הצעות רכישה על הבית.


ולסיכום, שיקלו בצורה הגיונית בטרם תשפצו את ביתכם לפני הוצאתו למכירה. השתדלו לבחון את הבית מנקודת מבטו של הקונה הפוטנציאלי. אם קשה לכם לעשות זאת, בקשו מחברים קרובים לשדרג את ביתכם, כי נקודת מבטם אינה מלווה ברגשות ודעתם תהיה יותר אובייקטיבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה