יום שלישי, 20 בינואר 2015

כל מה שאסור לעשות



לא תאמינו כמה כסף עלולות לעלות הטעויות הקטנות שאתם עושים בבית. קבלו מדריך אזהרות

רכישת בית היא אחת ההוצאות היקרות ביותר שאנשים עושים בחייהם ומצער מאוד שלעתים קורות בדרך שגיאות שמחירן גבוה מאוד. הטעויות יכולות להיעשות על ידי הקבלנים, המשפצים או אפילו בעלי הבית עצמם. מודעות למצבים בהן השגיאות נפוצות תחסוך לכם כאבי ראש, זמן וכסף ואולי תוכלו להימנע מלעשות אותן. הנה כמה מהטעויות הנפוצות:

* איכסון חפצים על קורות הגארז' או עליית הגג - הקורות במקומות אלה מיועדות לתמוך את משקל הגג או התיקרה ולא כל משקל אחר. מצער שבעלי בתים רבים רואים בהם אכסניה לדברים אחרים. זה עלול לגרום לשקיעה או אף לנפילה של קורות אלה, ומכאן נפילת הגג כולו. אם בעלי הבית שוקלים לאכסן חפצים במקומות אלה, אני מציע לכם להתייעץ עם מומחה מבנים במטרה לחזק שטחים אלה, או להגביל את המשקל הנוסף בהתאם להנחיות שתקבלו.

 * שינויים חיצוניים - למרבית הבתים יש גראז' וכניסה סלולה למכוניות. לעתים, תוך כדי שיפוץ הבית בטרם מכירתו ומתוך ניסיון לייפותו, נעשים שינויים בגינון, במרפסות או ברחבה בחצר והביוב. יש לשים לב במיוחד למקרים בהם הוספת שיכבת בטון או אדמה משנה את השיפועים המחוייבים על ידי העיריה כדי למנוע ממים מצטברים להתנקז לכיוון הבית. קשה להבחין בכך בעת הבדיקה לפני הרכישה וצריך לחכות לירידת גשמים, מה שיכול לקחת חודשים בקליפורניה.
המשטחים מסביב לבריכה גם הם חייבים להיות בנויים בשיפוע מסוים ועם יציקת שיכבה נוספת - ייתכן מאוד ששיפוע זה ייעלם או יופנה לכיוון הבית או לשטחי אדמה ללא ניקוז נאות, מה שיגרום למים להתרכז בשלוליות בחצר. המקרה הגרוע ביותר הוא כשהשיפוע מוביל לכיוון הבית והמים מתנקזים ביסודות המיבנה. זה עלול לגרום לתזוזות של היסודות וסדקים בקירות הפנימיים. אם האדמה מכילה אחוז גבוה של חימר, המים לא יוכלו להתנקז או להיבלע. החימר, שתכונתו סיפוח נוזלים, יכול להגדיל את ניפחו בכ-30 אחוז וגם זה יכול לגרום לתזוזות ביסודות הבית.
כל הסעיף הזה עלול לעלות ביוקר רב, גם בכל הקשור לשיפוצים ולבנייה, וגם במקרים של תביעות משפטיות.

* תוספת לא חוקית של מבנים לקירות הבית החיצוניים, כמו משטח אחורי הצמוד לבית, סורגים או סככה עם גגון בחצר - יש דרכים נכונות רבות לבנייה כזו, אך רבים המקרים שהם נעשים בצורה חובבנית ורשלנית, כולל אפילו סתם חיבור עם מסמרים או ברגים.
הכל יכול להיראות מצוין עד לגשם הראשון. מי גשמים מוצאים דרכים לחדור פנימה מבעד לחרכים, מה שמביא טרמיטים להתחיל בחגיגה. חשיבות עליונה צריכה להינתן לקורת העץ הראשית המוצמדת לבית מבחוץ. חובה לוודא שכיסוי מתחתי המאושר כחוק יכסה את הקורה, וכי חורי הברגים שמשתמשים בהם יכוסו בחומר פלסטי שימנע חדירת מים. רוב המחלקות הממונות על הרשיונות לבנייה מחייבות קבלת אישור לבנייה הנוספת, ובודקות את האפשרויות לתאונות אם המבנה נבנה בצורה חובבנית ומסוכנת.
משטחים המחוברים לבית והם למעלה מ-200 רגל מרובע או למעלה מ-30 אינץ' מגובה קרקע הבית, מחייבים רשיון בנייה. גם סככה מחייבת אישורי בנייה. כדאי לבדוק את הדרוש במחלקה לאישורי בנייה בעיריה המקומית בטרם תתחילו בעבודה.

* כיוון ממטרות - זה נשמע מעט טיפשי, אך כדאי לבדוק את כיוון הממטרות מפעם לפעם. אם הן מכוונות לבית, כדאי להזדרז ולכוון אותן כך שלא ירטיבו את הקירות. הרטיבות המתמדת עלולה לגרום לרקבון קורות העץ ולדהיית צבע הקירות החיצוניים. כדאי גם לבדוק את התזת המים הפוגעים בעצים ובעצמים קשים, כי אלה יכולים גם הם להרטיב את קירות הבית. אם ההשקייה ממשיכה זמן ממושך, תיתכן גם הצטברות מים ביסודות הבית ואת ההשלכות לכך מניתי קודם.

* ביטול או אי שימוש במאווררים בשירותים ובחדרי הכביסה - חדרים אלה הם מהרטובים ביותר בבית, ולכן הם מצוידים במאוורי תיקרה שמטרתם לשאוב את הלחות ולהביא אוויר יבש. מאוד נפוץ לראות חדרי אמבטיה שבגלל הרעש שהמאוורר משמיע, במקום להחליפו בחדש, בעלי הבית פשוט מנתקים אותו או שאינם מפעילים אותו בצורה רגילה. אי הפעלת המאווררים גורמת להצטברות מרובה של לחות באוויר, בקירות וגם בחיבורי החשמל על הקיר. במשך הזמן נוצרים טחב ועובש, וסוגי עובש מסוימים יכולים לגרום בעיות נשימה לאנשים הרגישים לכך. בנוסף, הרטיבות חודרת לקירות הבית ויכולה לגרום לריקבון מתמשך בחדרים הקרובים לאמבטיות ולחדר הכביסה.

* הליכה על הגג - זה לא רק מסוכן, זה גם עלול לגרום נזקים לגג ובעקבות זאת יתכנו נזילות בעת הגשמים. ניקוז המרזבים חייב להיעשות כשאתם עומדים על הסולם ולא על הגג עצמו, וחשוב מאוד לזכור שחברות הביטוח אינן אחראיות לנזקים הנגרמים על ידי אנשים לא מוסמכים העולים על הגג.

* עומס יתר בחלקים העליוניים של הארונות - בעוד  החלק התחתון של הארונות מונח על הריצפה, חלקו העליון תלוי בעזרת מסמרים או ברגים. אם תעמיסו צלחות וסירים כבדים בחלק העליון, אתם מסתכנים בשבירתו.


* הצמדת ציפוי פילם כדי להכהות את החלונות - רוב הבתים מצויידים בזכוכית כפולה לשמירת טמפרטורת החדר ולהוזלה בשימוש מערכות מיזוג האוויר, אך ההכהה גורמת דלאוויר הכלוא בין שתי הזכוכיות להתחמם מאוד. כתוצאה מהחום שנוצר בחלון, ייתכן שייפגם האטם האלסטי ויעילות החלון הכפול תיהרס ותיאלצו להחליפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה