יום חמישי, 10 באפריל 2014

סודות המכירה באביב


רוצים למכור? הוציאו את הבית למכירה ממש עכשיו, אבל לא לפני שתקראו מה צריך לעשות לפני כן


בכל שנה נראה ששוק הנדל"ן מתעורר לצלילי מוזיקה שונה. אם זה יהיה שוק מוכרים עם מחירים מאמירים ומלחמה על כל בית, או שזה יהיה שוק של קונים עם המון אפשרויות ומחירים נמוכים – דבר אחד ברור: שוק הנדל"ן של אביב 2014 נמצא בפתח. אם אתם חושבים למכור את ביתכם בקרוב, הנה כמה הצעות שיעזרו לכם למצות את אפשרויותיכם:

* עכשיו זה זמן מצוין למכור. החורף הקשה שהיה מנת חלקם של האזרחים במזרח ובצפון מזרח ארה"ב עצר כמעט לחלוטין את מכירת הבתים. עתה, כשמזג האוויר משתפר, תנועת הקונים גברה. בלוס אנג'לס לא סבלנו מבעיה זו, אך אם יש לכם נכס באיזורים שנפגעו ממזג האוויר הקשה, זה הזמן למכור.

* שננו לעצמכם את המספר 60%. זה אחוז הבתים שיימכרו בחודשי מאי עד אוגוסט השנה. לשים את ביתכם למכירה עכשיו, בתחילת העונה, יגדיל את סיכוייכם להצעת רכישה טובה, כשהקונים מחפשים בתים למגורים לפני תחילת שנת הלימודים בספטמבר.

* המחיר חייב להיות נכון. ערים גדולות רבות בארה"ב רואות גידול ניכר במחירים משנה שעברה, ולמרות שיש האטה בעליית המחירים ובמכירות בחודשים האחרונים, השוק החם בתקופת האביב יכול בהחלט להביא לתוצאות טובות. כל שעליכם לעשות הוא לבחון את מכירותיהם של בתים דומים לשלכם בשלושת החודשים האחרונים, ולהתאים את המחיר המבוקש עבור ביתכם. הסתכלו רק על בתים שנמכרו ולא על אלה העומדים עדיין למכירה, כי לא ידוע כמה קונים יהיו מוכנים לשלם עבורם מתחת למחיר המבוקש.

* כבר אין יותר הצעות רכישה רבות שהיו מאוד נפוצות בשנת 2013. איננו רואים את הבהלה של העבר, לכן אל תצפו לקבל 2-3 הצעות בבת אחת. הסיכויים גדולים שתקבלו לפחות הצעת רכישה אחת שאתם וגם הקונים תרגישו טוב לגביה, והעיסקה תסוכם בהצלחה.

* משתלם להיות חלוץ. רוצים להשיג את המתחרים? אנו נמצאים עתה בתקופה הטובה והחמה ביותר של השנה למכירה וקניית בתים, ואם תשימו את הבית למכירה בקרוב, תהיה לכם מעט יותר תחרות מאשר אם תחכו לחודשים מאי או יוני, כשרוב הבתים מוצעים למכירה, השוק מוצף והמחירים יורדים. הוצאת הבית למכירה עתה, תיתן לכם  יתרון כי יותר קונים יראו אותו, וייתכן שתקבלו הצעת רכישה טובה כשבשוק עדיין אין היצע גדול לבתים.

* פרסם את ביתך בצורה שתשאיר רושם רב. היום רוב הקונים הפוטנציאליים משתמשים במחשב או בסמארטפון לתחילת החיפוש אחר בית ומספרם רק גדל כל הזמן, כי זו הדרך הקלה ביותר לחפש ולמצוא. לכן, אם תפרסמו את ביתכם בצורה שתקרוץ לרבים ותעשה רושם טוב, יגדלו סיכוייכם למכור את הבית במהירות ובמחיר גבוה.

* חשיבות עצומה צריכה להינתן לתמונות איכותיות שיציגו את הבית באור החיובי ביותר ומהזוויות הטובות ביותר. תמונות שיילקחו בחופזה, ובשימוש בטלפון ובצורה לא מקצועית, לא רק שלא ירשימו קונים פוטנציאליים, אלא יכולות גם לטרפד את סיכוייכם למכור את הבית במהירות ובמחיר טוב.

* חשוב לדרוש מסוכן הנדל"ן שבחרתם לבחור בצילומים איכותיים ולפני כן להכין את הבית היטב. נקו את הבית, סדרו מיטות, הכינו את המטבח שייראה במיטבו, הוציאו מהבית חפצים עודפים הגורמים לו להיראות קטן וחשוך. רצוי להעביר ריהוט עודף זה לאיכסון וכן גם תמונות אישיות התלויות על הקירות. התמונות המועדפות הן של נופים וטבע ולא תמונות משפחתיות. רצוי לנקות את כל החלונות בכדי לאפשר ליותר אור שמש לחדור, לנקות את הווילונות ואת השטיחים, כי הרושם הראשוני הוא הקובע אם הקונה ירגיש נוח לגור בבית.


* בקשו מחבר קרוב לבקר בבית ולחוות את דעתו על הדברים שהוא מוצא שהם מיותרים. יחד עם סוכן הנדל"ן שלכם, קחו עצות אלה ברצינות ולא כפגיעה אישית בטעמכם. זכרו כי אתם מנסים למכור את הבית, לא לשמור על הטעם שלכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה