יום שלישי, 18 במרץ 2014

אביב מגיע, זמן למכור


תקופת האביב היא הזמן הטוב ביותר למכור בית. הנה כל מה שאתם צריכים לעשות כבר עכשיו


עונת האביב, התקופה החמה ביותר של השנה לרכישה ומכירת בתים, נמצאת ממש בפתח. אם אתם חושבים ברצינות למכור את ביתכם בתקופה זו, כדאי ורצוי להתכונן עכשיו בכדי להימנע מהדחיפות של הרגע האחרון. זיכרו, בתקופה זו התחרות בעיצומה. רוב המעוניינים למכור מכוונים לאביב והשוק צפוי להיות מוצף בתים. כך שאם אתם מעוניינים, ומי לא מעוניין, שביתכם יזדקר מעל המתחרים, עליכם להשקיע מאמצים נוספים למען מטרה שתשתלם לכם מאוד.

1. שיכרו עכשיו את שירותיו של סוכן נדל"ן מיומן. סוכן מנוסה שייצג אתכם הוא בעל חשיבות עליונה, בעיקר כשרוב הקונים הפוטנציאליים משתמשים באינטרנט בתהליך החיפוש. שיווקו של הבית דורש מיומנות ואסטרטגיה מקצועית. סוכן טוב יוכל למצוא את המעלות המיוחדות והעיקריות של ביתכם ולהיעזר בהן כדי ליצור מקסימום ביקוש.

מיצאו סוכן שאתם סומכים עליו, בקשו המלצות מחברים, קרובי משפחה וחברים לעבודה. בידקו מי מהם מתמצא ומכיר את איזור המגורים שלכם. עשו שימוש נרחב בפירסום במנועי חיפוש הקשורים לנדל"ן, והתרכזו באלה שיכולים להוכיח לכם שהם מכרו בתים דומים לשלכם. הקפידו לראיין לפחות שלושה סוכנים בטרם תבחרו בזה שאתם מעדיפים.

2. בידקו את מערכות הבית. מתי לאחרונה בדקתם את מערכת החימום, האיוורור ומיזוג האוויר של ביתכם? לעיתים תכופות החורף הגשום והקר מגלה תקלות שלא צפיתם מראש, כגון סירקולציה נכונה של האוויר בחדרים. זה יכול להוות בעיה אם המזגן לא יקרר היטב כשקונה פוטנציאלי יבדוק את הבית. החליפו את מסנן האוויר ובידקו את כל מערכת המיזוג. אם המערכת דורשת תיקון, זה יעלה הרבה פחות אם תטפלו בזה עכשיו מאשר כשהמצב יחמיר, ואז בעלי המקצוע יהיו עסוקים מאוד עם התחממות מזג האוויר ולא יוכלו להיענות לכם.

בידקו את מערכת הביטחון, גלאי עשן, גלאי אש, מטפי כיבוי אש וגלאי גזים רעילים בכדי לוודא שכולם תקינים. בידקו את מערכת הביוב למצוא נזילות מים, בידקו אם החלונות לא שבורים, שימו חומר אוטם בחיבורי האמבטיה, הכיורים והקירות. בידקו אם הרשתות המונעות חדירת עכברים ומכרסמים לבית נמצאות במצב תקין והקפידו לתקן כל בעיה שתגלו בטרם תוציאו את ביתכם למכירה.

3. תוכניות לשיפור הבית. אם התחלתם משימת שיפוץ בבית בחורף, הגיע הזמן להשלימה. אם סוכן הנדל"ן שבחרתם ממליץ שתצבעו את הקירות בצבעים יותר נייטראליים, או שתחליפו את השטיח בחדרים מסוימיים, כדאי לשמוע בקולו כי הוא רוצה את טובתכם. כל משימה שהתחלתם בעבר ועדיין לא הסתיימה, מומלץ להשלימה בטרם יגיעו הקונים הפוטנציאליים. קל הרבה יותר למצוא קונה והעיסקה גם תסתיים מהר יותר אם הבית הוא במצב טוב.

4. ניקיון הבית. לאחר חורף גשום החלונות צריכים ניקוי יסודי משני הצדדים. תופתעו כמה אור ייכנס לבית כשהחלונות נקיים. כמו כן, קל מאוד לראות את הנוף הנשקף מהחלונות כשמסתכלים מהבית החוצה. אבל אל תסתפקו בניקוי החלונות. נקו את האבק שיצטבר על מאוורר התיקרה, נקו את האח ואת הגריל של מערכת מיזוג האוויר, נקו את הרהיטים וצבעו את אותן נקודות לכלוך ושריטות על הקירות שהצטברו ליד הרהיטים. שלחו את הווילונות לניקוי, נקו את שלבי התריסים וסדרו את הבגדים בארונות.

5. בידקו את כל הנתונים בטרם תקבעו מחיר מכירה. כמעט כל בעלי הבתים מחליטים מראש על סכום מסוים שהם מאמינים שביתם שווה, ובעיקר מה הסכום המינימלי שמתחתיו הם לא יהיו מוכנים להתפשר. סכום זה יכול להיות תוצאה של מחיר הבית והשיפוצים בו, ובעלי הבית מעוניינים לפחות למכור ב"מחיר הקרן". זה בהחלט טבעי ומקובל לשאוף לסכום זה, אבל ייתכן מאוד שהוא לא יהיה אקטואלי בתחשיב סכום המכירה של הבית.

לכן, עשו עם סוכן הנדל"ן שבחרתם בדיקה יסודית בכדי להציע את הבית במחיר הנכון. אף אחד לא רוצה להפסיד כסף, אך האמת האכזרית היא שמחיר הבית הוא מה שהקונים מוכנים לשלם עבורו, ולא הסכום שאתם "חייבים" 
לקבל בכדי שלא תפסידו.

העובדות הן שאם החלטתם על מחיר ממניעים אישיים, שאינם מתחשבים במה שקורה בשטח ובסביבה הקרובה 
לביתכם, המחיר שקבעתם יעכב את המכירה, יאט את מספר המבקרים ובסופו של דבר תיאלצו להציע את הבית במחיר שאנשים יסכימו לרוכשו. נכון שייתכן ובתים בודדים באיזורכם יימכרו במחיר גבוה יותר, אך כדאי לקחת בחשבון את הממוצע ולפי נתונים אלה להגיע למספר המתאים. לכן חשוב מאוד לבדוק את הנתונים על המכירות באיזור הקרוב לביתכם, לדבר עם סוכן הנדל"ן ולהקשיב לדעתו המקצועית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה